söndag, mars 28, 2010

Sommartid

Tuva imorse med de nya väskorna.

Så var det dags, i natt skulle man ställa om klockan till sommartid. Jag laddade även för att skjutas Freja till simningen på morgonen. Pust, vi skulle gå upp kl sju, men det kändes ju som kl sex!

Jag gick upp och duschade och sedan väckte jag stortjejen. Hon var lättväckt. Därefter råkade jag av någon anledning titta på almanacken på väggen och såg att simningen var inställd idag!!! Jag bara stönade! Freja var pigg och såg på TV och spelade Nintendo DS. Jag ursäktade mig och sa till Freja att då måste jag få gå och sova igen, jag var sååå trött! Hon tyckte det var ok. Jag somnade bums då jag la ner huvudet på kudden igen.

Magnus och jag gick sedan upp vid niotiden. Då ursäktade jag mig igen för att jag hade väckt Freja i onödan, och berömde henne för att hon "tog det så bra". Jag berättade att jag var jättetrött och hade behövt sova mera. Då sa kloka Freja "barn har inte så lätt att somna om, men det har vuxna". Det ligger nog något i det, som småbarnsförälder, med allt vad det innebär, är man nog ofta trött! ;-)

Hallenoveringen fortskrider i lånsamt tempo, Magnus hinner ju bara jobba med den på helgerna. Nu idag har han brottats med den gamla garderoben utanför Frejas dörr, som skulle ut. Farfar ryckte ut sent i eftermiddags, med både fysisk, men även "stöttande" hjälp.

Tjejerna fick idag nya Hallo Kitty-väskor att ha när de tex ska sova över hos farmor och farfar eller mormor och morfar. Jag hittade dem i onsdags på Netto för 99 kr st. De har liksom inte haft någa "egna" väskor, och bla farmor, har önskat att de har kläderna packade i varsina väskor när de kommer till dem. Deras storlekar på tex trosor, är numera ganska lika ju.

De kommer att åka till stugan med dem först på onsdag, farfar renoverar deras badrum och behövde en dag till på sig. Så det blir dagis och fritids på tisdag. Imorgon är vi lediga. Sååå skönt! Tuva ska bla till tandläkaren.

Må väl!

1 kommentar:

  1. Kuliga o söta väskor:-) HK populära här oxå.

    Trevlig ledig dag, mys ha Ellen hemma. I morrn skall hon dock till mormor o sova över.

    Kram J

    SvaraRadera