onsdag, mars 10, 2010

Giltigt orsak

Här visar Freja Tuva hur man ska hålla pennan.

Uppradade för lek efter själva uppvisningen. Jag på läktarplats idag. ;-)



Idag hade Freja sin gympa som vanligt. Det var en sådan gång då föräldrar var välkomna att titta på. Jag och Freja kunde åka med Helene idag, så jag slapp köra mm. :-) Det brukar vara så att man får titta på en gång mitt i terminen och sedan på avslutningen. Det brukar "ingå" att man allihop leker en lek på slutet. Idag hade jag giltigt skäl att inte vara med! ;-) Ledarna säger till barnen "spring och hämta din mamma eller pappa så ska vi leka". Men Freja visste att jag inte kunde vara med och leka idag, men hon förklarade för mig att hon ville ändå springa fram till mig och liksom "göra något",

- Så jag sprang liksom bara fram och kramade dig mamma!

Men Freja var så nöjd, hon sprang och lekte Under örnens vingar med Karolins mamma Helene och Sannas mamma Nette. Och Freja var så glad att jag i alla fall var där. :-) Det kändes gott i mammahjärtat.

Annars händer inte jättemycket när man går hemma så här... :-( Ganska tråkigt. ;-)

Dagens andra händelse är väl att jag har fått ett sår under bröstet som inte läker så bra. Känner ju själv att det inte känns helt ok... Det spänner och ömmar under liksom. Men har tänkt att så ska det väl vara efter en operation... Ha ha, lite sån är jag! Efter Frejas förlossningen fick jag urinvägsinfektion som hann gå upp i njurarna. Jag trodde man skulle ha så ont efter en förlossning... Det var först när jag fick 40 graders feber och låg och skakade och hackade tänder som jag fattade att allt nog inte var som det skulle. ;-)

Det är ABSOLUT ingen fara på färde nu, men det måste läggas om varje dag. Av Magnus. ;-) Det är tydligen det vanligaste stället det läker lite dåligt på efter den typ av operation som jag gjort. Jag ringde kirurg mott idag och fick komma direkt. :-)

Yippi! Tuvan håller pennan rätt nu! Det har tagit lite tid och jag vet eftersom jag har lite kontakt med specialpedagoger mm i jobbet, att man SKA påpeka, påpeka det för barnen. Man ska inte tänka att det ordnar sig förr eller senare. Man ska i alla fall kunna påpeka det från att barnet är ca fyra år. Jag har kört hårt någon månad nu, och nu FRÅGAR hon varje gång hon ska hålla en panna "mamma håller jag rätt nu?". I början blev hon bara tvärarg på mig då jag kommenterade och rättade till. ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar