lördag, mars 13, 2010

Ny blogg-adress

Heja Timoteij i kväll!


Har bytt bloggadress idag. Känner att jag inte vill "skylta" med mitt efternamn. Jag finns i och för sig inte i någon sökmotor etc, men det kändes ändå bra att göra så här. Gillar namnet Dagens Vanligheter. Hoppas ni som brukar titta in och läsa min blogg hittar mig, ha ha, ja läser du detta har du ju hittat mig! ;-)

Mår helt ok efter min operation, men ÄR lite orörlig ännu... Körde bil för första gången idag för att hämta Freja hos en kompis, och det var ju tur det var på "känd plats" och inte på någon trång plats för jag kunde inte vrida mig för att se döda vinkeln, katter, barn eller liknande! ;-) Jag hade också enorma problem med att spänna fast Tuva, Freja fick hjälpa mig. Bra med en hjälpreda och hon blev så stolt!

Idag har vi haft "långkok" på gång. Vi har gjort Sölles kanandensiska köttgryta. Sölle, eller Sören, är min farbror i Fagersta. Magnus och jag bilade upp till norrland och Luleå för ca 10 år sedan (till släkten på mammas sida, och brorsan, som bodde där då), med vår "pärla", vår lilla Ford, och stannade till hos Sölle och hans son. Vår käre Ford gjorde sitt under resan och svek oss inte en gång, men när vi kom hem började den strula, och sen var det igång... ;-) Stackars nästa ägare...

Köttgytan ja... Den ÄR så god så god, men det är ju ett långkok, på gott och ont. Det gäller att ha TID på sig. Det hade inte Sölle när vi var där.... Han satte igång när vi kom kl fem och underbara dofter spred sig i lägenheten, men det tog ju TRE timmar innan vi fick mat. Vi började hjälpa till att duka mm, när det började lukta gott, men det blev ju inte mat på länge! Utsvultna var vi, men oj vad gott det var! ;-)

Är sjuksriven nästa vecka också. Är inte redo för lyft, hårde kramar och att dra 18 overeller över 18 par barnstövlar, och liknande rörelser. Är rädd om mig själv, och mina sår/ärr. Vill ju att det ska läkas fint. Men känns lite "konstigt" då jag liksom är helt klar och "frisk" i knoppen, men inte i kroppen, så att säga! ;-)

Ikväll hejar vi på tjejgruppen Timoteij och låten Kom, i Melodifestivalen!!! Freja och jag bara älskar den! Man får nostalgi-tankar till melodifestivalerna i min barndom på 80-talet, då det var sådana glasklara HITS med. ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar