lördag, mars 06, 2010

Vackertväder-lördag


Idag har Freja haft klasskomisen Wilma här hela dagen. Det har gått så bra så, de sköter sig själva. När de lekte inne fick inte Tuva vara med, och så SKA det också få vara. Freja ska kunna säga nej. Jag och Tuva gick ut en liten stund efter lunch, jag promenerade och Tuva cyklade lite i kvarteret. Det har varit klarblå himmel och sol, men ganska kyligt i luften. När vi kom tillbaka hade Freja och Wilma faktiskt gått ut, och lekte på baksidan. Tuva fick först vara med PÅ NÅDER, men de började leka riktigt fint, Tuva accepterade lotten att vara lillsyster i leken. ;-)

De lekte så fint ute på baksidan, så jag fixade snabbt lite mellanmålsfika till tjejerna att få fika ute i vårt halvsmälta "snö-fort". Jag värmde lite saft och varm choklad och la ner några kex. Perfekt, för på detta sätt kunde jag sedan själv sitta och vila i soffan en stund.

Jag mår annars hyfsat. Det yra är mycket bättre tack och lov! Det var lite läbbigt och jobbigt... Trött blir jag fortfarande, men kroppen läker ju faktiskt sår, så jag antar att detta är kroppens sätt att säga "nu räcker det ta det lugnt nu ett tag och kör sedan på igen".

Men lyfta och "jobba med armen" (ex dra Tuvas overall över vinterstövlarna) kan jag inte göra ännu, och beröring känns inte ok. Jag sover i Frejas rum, jag är livrädd att få en spark av de två huliganer till barn vi har i vår säng. ;-)

Magnus har slipat nedre delan av trappan och trapp-spaljén idag. Imorgon hoppas jag han börjar måla! ;-) Nu står han och steker den fläskytterfilé vi ska ha till middag idag. Det är riktigt team-arbete idag, jag ska sedan göra själva "gryt-såsen" och lägga i köttet, och då ska Magnus plocka undan det sista efter slipningen och även torka av slipdamm, för det finns i HELA huset gissar jag.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar