söndag, mars 14, 2010

"Frisörar" dockan


- Mamma jag har ätit två citronfilar. Nu är jag mätt!

Ja ha, så var dagen igång. Tuva fick lite frukost av Magnus och Freja när de åkte. Jag låg och låtsades sova för att få vila en LITEN stund till. Jag är seeeg idag... Blev sent både igår och i fredags kväll. Freja är på simskola och då är det stående inslaget att Tuva ska bada lääänge själv i badkaret. Sagt ooh gjort, efter min kopp te och macka tappade vi upp vatten.

Nyss tittade jag till henne:

- Jag LEKER frisör och jag frisörar min docka.

Freja var vaken hela Melodifestivalen igår! Det trodde jag inte. Under alla andra deltävlingar har hon slumrat mitt i någon låt. Men hon var så med i hela omrsötningen, ja hon var med rent intellektuellt, med poängräkning mm. Herre jösses vad stor hon blivit! Precis så minns jag ju att jag satt under melodifestivalerna när jag var liten. Nu satt jag och nickade till under omröstningen, och vaknade till ibland av att Freja hoppade till och utbrast ett argt "neeej!" när inte Timoteij fick högar röster. Vinnere blev Anna Bergendahl 17 år. Hyfsat bra ballad, men ingen schlager och den kommer INTE att gå hem i den stora finalen i Oslo.

Vill inte bara ha med massa sorgligt i min blogg men måste berätta att Annas kamp mot den spridda bröstcancern nu är slut. Jag skrev ett inlägg om hennes vackra modiga blogg för någon månad sedan. Nu har hon som hon uttryckte sig då, rest mot okänd destination, utan sin familj. Hon hade ett fantastiskt sätt att uttrycka sig på!

Må väl. Nu ska jag sätta på kaffe till Magnus (och mig själv) när han kommer hem med Freja från simningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar