måndag, mars 01, 2010

Från min position i soffan...


Mamma kom i förmiddags vid elva tiden. Hon hade vaniljbullar som hon hade bakat igår, med sig. Mmmm, gott.

Hon har hjälpt mig med städningen. Det var inte jättesmutsigt, jag städade ju förra helgen, men skönt i alla fall. Hallen brukar behöva en dammsugning. Magnus har i helgen koncenterat sig på renoveringen av hallen. Det är massor massor att göra när man börjar "rota" i det. Det ena föder det andra liksom. Bättre han lägger helgerna på det än städa huset känner vi. Vi vill bli färdiga nu, snart väntar ju "utejobben". I går målade han trappen och trappräckena och "trapp-spaljén". Oj oj, vad FINT och fräscht det blir! Nu blir det matt vitt, ja fräscht helt enkelt! :-) Förut var det blankt och liksom äckligt gammalt "gulvitt". ;-)

Mamma har även hjälpt mig byta gardiner i vardagsrummet idag. Hade dessa i ett skåp och jag tänkte att varför inte byta? De här är tunnare, härligt att få in lite ljus. Jag har dessa dagar hittat en bra plats i soffan, med bra uppsikt. ;-) Jag är inte van att bara sitta i soffan liksom. Jag är en "plockare" annars, som aldrig sitter still några långa stunder (mer än när jag bloggar då!).

Jag är fortfarande hemskt yr i huvudet... Värst har det varit på förmiddagen, både lör, sön och idag. Jag låg och vilade en timme mitt på dagen. Det var så skönt, och så hörde man mamma gå och mumla för sig själv i huset. ;-) Jag har lite ont i det opererade bröstet, inte så att jag lider massor, men det spänner och jag känner obehag vid ansträngning och vissa rörelser. Jag ska röra mig och "träna" axeln (det är den som kan stelna till efter en sådan här operation) men jag ska inte pressa. På natten ligger jag bara "pall" rakt upp och ner i sängen, inget sova på sidan, röra sig eller ligga på mage än så länge. ;-)

Mormor hämtade tjejerna efter mellanmålet. Tuva börjar gråta bara man pratar om dagis, och det första hon frågar är hur länge hon ska vara där. Hoppas detta vänder snart!

Mormor bjöd på färsbiffar inlindade med bacon, med ris och tomatsås till. Barnen gillar hennes sallad med vinegrett i!

Må väl! :-)

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vilken mysig mamma du har som kommer och pysslar om dig. Krya nu på dig.
    Många kramar till dig från...Anette

    SvaraRadera