torsdag, mars 18, 2010

Leva livet... ;-)

Pust, nu blir jag väl för pretantiös...

Men jag vill bara försöka förklara att, pust, ibland ÄR det jobbigt att leva med att man en gång haft bröstcancer... Många ser mig nog som glad och sprallig, vilket jag verkligen ÄR! :-) Men mitt i det där glada spralliga tänker jag ju på exempelvis mycket på detta med knölarna på magen.

Igår var jag och la om såret under bröstet och nämnde då detta med knölana för sköterskan. Hon kände lite men hon kände ju inte på riktigt rätt ställe, och jag var för "rädd" att visa henne exakt, jag var rädd för hennes reaktion... Hon sa istället att det ändå är dags för den årliga kontrollen nu snart. Var ju på årlig kontroll förra året då när jag hade ont i höften. Så hon bokade in mig om någon vecka. Min läkare, isländskan Asa Cetti har slutat, och även den andra kvinnliga bröstkirurgen, så det är två nya läkare där nu, en manlig och en kvinnlig. Blir säkert bra det med. ;-)

Men försöker intala mig att det ju bara inte kan vara cancerknölar då de ju uppkom efter bröstförminskningsoperationen. Måste vara något annat, broskbildning?

Så jag är glad och sprallig för det mesta, vill ej oroa barnen. :-) Tror inte Freja mår bra av det, ja så klart inte Tuva heller! Men det ÄR ändå så vårt liv ser ut, och KOMMER att se ut. Det måste nog TYVÄRR barnen lära sig leva med också. Det är så vårt familjeliv liksom blev. ;-) Man lever med dödan ganska närvarande då man har haft en dödlig sjukdom, så är det för alla, vilken sjukdom det än må vara. Det gäller bara att lära sig leva med det. Och jag kan inte påstå att jag är världsbäst på det precis... ;-) Men jag försöker!

Jag är så glad förresten!!! Mitt vik på fri-förskolan jag har jobbat på sedan okt -09 blir förlängt ett år till från nu! :-) Pust, alltid skönt att veta vad man ska göra ett år frammåt. En trygghet rent ekonomiskt, vi vill ju hitta på lite med våra underbara barn! :-)

Ytlighet och djup, ja.., det är namnet jag hade på bloggen första månaderna. Det stämmer ganska bra det med... ;-)

Nu har vi bestämt oss för skjutgarderobsdörrar från Elfa, som ser ut som så: ek, vitt glas, ek. Vi ska lägga ny klinker i mörk mörk grå färg. De vi har nu är gula. Egentligen helt ok, men vi sa att gör vi nu om hela hallen väljer vi en klinker som är snygg till skjutgarderobsdörrarna, och som vi verkligen gillar. :-)

Har gått och tittat på en varmrosa trikåklänning med vollanger på H&M till Tuva lääänge, egentligen inte dyr, bara 99 kr men har dragit mig för att köpa den. Hon är INTE direkt klädlös! ;-) Nu kom en ny H&M katalog igår och där var kläningen med. Nu gjorde jag slag i saken och beställde den! Har en beställning inne där nämligen. Freja fick en likadan fast grå för någon vecka sedan. Fast tanken är INTE att de ska ha dem på sig samtidigt! ;-) Jag gillade bara modellen, och vet att Tuva älskar volanger och prinsessiga saker! I grått var den mer tuff, har för mig Freja sa att hon skulle ha sin på nästa kalas. ;-)

Ha det bra mina vänner!

(Ha ha, ja nu är ni inte många som har min nya bloggadress, skönt att ha "hyfsad" koll på vilka jag gett den till! Observera, känn ingen press att skriva kommentarer, vänner.)

3 kommentarer:

  1. Kul läsa din blogg o lämnar gärna komm;-)
    Min är under paus en tid, tar upp den då lusten infinner sig igen.

    kramen J

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Jag känner verkligen med dig och tänker på dig.. Vi måste höras om eventuella studiebesök.. Kramar Bettan

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jag tycker att du är en fantastisk person som trots allt jobbigt du har gått igenom lyckas se allt det roliga och härliga i livet. Jag gillar att din blogg är både rolig och allvarlig. Det är också kul att läsa dina barns kloka och söta kommentarer.
    många kramar till dig från...Anette.

    SvaraRadera