lördag, mars 20, 2010

Fina genomtänkta kommentarer. :-)

Hall i renovering.
Frejas cernitlera-gubbe. Sååå söt!



Tack för fina kommentarar på mitt inlägg i torsdags. :-) De värmde!



Lördag.

Hallen i ett enda stort kaos, men det kommer att bli bra! Vi är lyckliga, tapeten går att bara dra ner i stora bitar. Magnus slipper spackla och slipa så mycket.

Freja på 8-års kalas hos kompisen Karolina.

Tuva har kompisen Emmie här. De leker med Barbie, klär ut sig och leker mamma pappa barn. Frejas CD-spelare spelar Melodifestivalen.

Huset i en enda "renoverings-röra", men det är på ett sätt ganska SKÖNT, nu när jag inte har ork att städa massor mm. Jag mår bra, men blir "trött" över bröstet när jag jobbar med armen eller står framåtlutad mm. Pust, blev trött när jag torkade matbordet efter frukosten, på jobbet har vi tre stora bord! ;-)

Intalar mig mer och mer att det ömma på magen har med operationen att göra. Låter ju inte helt otroligt i alla fall! :-) Fast fasen ändå vad öm jag är, när jag står och tex diskar och lutar mig mot diskbänken gör det ont...

Jag ska inte jaga upp mig nu, men OM det nu är något som man kan känna så här efter en operation så tycker jag att de BORDE ha informerat mig om det! Jag är ingen vanlig tjej som gör en bröstförminskningsoperation, jag är en tjej som har en cancerdiagnos i bagaget... Knölar gör mig DÖ-RÄDD! :-(

Sedan har läkaren (den fantastiske men icke ofelbare Martin Reichman) glömt skicka mig på mammografi innan operationen. :-( Blev kallad nu i maj, då det är ett år sedan sist, men enligt bröstcancer-sköterskan Linda som jag träffade i ons kan jag INTE gå på det då. Tidigast i höst kan jag göra det... Uttrycket "man måste vara frisk för att vara sjuk" stämmer verkligen. Man måste vara om sig och kring sig. För jag HAR haft mammografi-tanken i bakhuvudet någonstans, men jag har skjutit den bakåt i hjärnkontoret. Det är ju massor att ta stå i, i vardagen i alla fall, barnens tandläkarbesök, ögonläkarbesök och fyraårs-kontroller etc. ;-)


Ha dé gött!

2 kommentarer:

  1. Tack för i dag, Emmisen mer än nöjd!! Somna nog gott.

    Jag finns här för dig det vet du.... vet hur cancer sjuka mår. Ha ju som du vet 2 drabbade i min egna familj:-( tyvärr!!!
    Klart man bli sjukligt nervös över minsta lilla knöl lr ömhet. Naturligt!!

    Kramar från J din vän-.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Ser mig dock ej som cancersjuk, men förstår hur du menade! :-)

    Tuva helnöjd med lekdagen. :-)

    Kram Chri

    SvaraRadera