onsdag, december 09, 2009

Träffat tomten




Freja har nu haft sin gympaavslutning och Tuva har haft sin. Båda nöjda. Tomten kom med godispåsar! :-)

Jag och farmor och farfar var på Frejas avslutning, och Magnus var på Tuvas. Tuvas avslutning var inte speciellt "ordnad" men Frejas grupp hade en liten uppvisning. Hon och kompisarna Sanna, Tilde, Hanna och Karolina var så var duktiga! :-) Freja hjulade och gjorde så fina sk "ljushopp" på tampett. Freja älskar detta! Sannas storasyster Manda som går på k "Truppgymnastik" på samma ställe sa varje gång Sanna eller Freja hjulade "det har jag lärt dom". ;-)

Jag har nu pysslat i dagarna två. Mitt pyssel på jobbet gick över förväntan, barnen gjorde så fina tavlor!

Kul mamma och pappa att ni nu ÄNTLIGEN kan lämna kommentarer i min blogg! :-)

Bilderna: Freja och Tuva. Tuva ville också vara "tomteklädd" även om de inte skulle vara det. sedan ser vi Frejas gympauppvisning. De var så fina allihopa, så där "lagom" juliga.

Slutligen dagens sköna kommentar, från när Freja och jag gick från fritids:

Freja: - Titta mamma!
Mamman: - Ja hundbajs.
Freja: - Men det har hår!

(Så sant så sant! Det var riktigt äckligt då det hade blivit mögel på det!!!)

1 kommentar:

  1. Ja, vi har hunnit ifatt lite kunskapsmässigt genom allt arbete med hemsidan men vi kan ju ändå inte hitta kommentaren även om den bara var test från......

    Synd att vi inte kan vara mmed på så mångs aktiviteter med ungarna, men det är ju högtryck på jobbet just nu. Mamma och Mysan har redan somnat ifrån musiken på YouTube och jag följer i samma spår nu.

    Hoppas veden var torr och tillräcklig. Såg förresten att rusta hade cylinderbriketter för 25 kr/10 kg. Dest är rätt pris men jag hade inte tid att köpa.

    gn

    SvaraRadera