lördag, december 05, 2009

Klart Barbie behöver julgran!


I dagens paket i paketkalendern var det en varsin liten julgran till tjejerna. Ja, det var väl i första hand Tuvas Barbie jag tänkte på när jag köpte granarna, jag menar det är ju klart Barbie ska ha en julgran! ;-)

Jag gick på så fina små små julgranar för 35 kr st på Rusta för några veckor sedan, de är helt perfekta i storlek till Barbiehuset! För rättvisans skull fick Freja en också, de är fina att bara ha på rummet. Freja ställde ändå sin framför sin dockskåp (som hon aldrig leker med). Men fint blev det! Freja fick en vit gran, och Tuva en klassisk grön. Båda två var lika fina! :-)

I dag har barnen varit hela dagen hos farmor och farfar medan Magnus och jag har flängt runt i affärer. PUH, vad jobbigt att stressa runt och leta klappar, jag hade sprängande huvudvärk efter tre timmar... Men men, HELT klart ett i-landsproblem!

Vi har väl i stort sätt köpt det mesta nu. Magnus ska fixa någon grej efter jobbet en dag, och jag har några små ärenden kvar.

Jag hittade även gympakläder till Freja på Maxi. Hon ska ha gympauppvisning/avslutning på onsdag. De fick gärna vara "jul-utklädda" då (men det stod att de måsta kunna gympa, lucia-outfit passar alltså inte så bra!). Jag köpte faktiskt bara ett vanligt rött linne med brottar-rygg och ett par svarta leggings med Hallo Kitty nere vid foten. Till detta ska hon ha en vanlig tomteluva. Hon blev sååå glad!! :-) Jag tyckte det var bra då hon kan använda det även sedan.

Hej svejs i lingonskogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar