torsdag, december 10, 2009

Fullsatt kyrka.

Mitt jobbs Luciatåg gick mycket bra nu i eftermiddag. Det var mycket stämningsfullt att ha det i kyrkan! :-)

Min lilla "läsläxa" eller "läsuppdrag" gick bra. Mäktigt text att läsa faktiskt! ;-)

Barnen passades av farmor och farfar. Farmor bjöd på god kyckling-gryta med ris till. Tuva hade utbrustit mitt i middagen "oj vad din mat är god farmor!"!

Annars roade sig barnen (farmor och farfar hade också "skit" kul!) med den rosa "Prutt-lera" som låg i barnens paketkalender i morse. Den var riktigt rolig! ;-)

Annars har jag, som säkert tusentals andra mammor i kväll, strukit Lucialinne och kollat att ljusen i Luciakronan funkar, etc. Tuvas kläder ligger nu framme i hallen med extra påminnelselapp på diskbänken så att jag INTE glömmer alltihop i morgonstressen.

Tuvas Lucia på dagis börjar kl 15. Jag hinner inte hem och hämta grejerna om vi skulle glömma, jag har tajt med tid att hinna till dagis. Tar ut 1,5 timmes komp för att få ihop det. Magnus tar bussen från stan och jag svänger snabbt in och hämtar Freja på fritids och sen strålar vi samman med Magnus i lekhallen på dagis. ;-)

Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar