onsdag, december 30, 2009

Fantastsikt vilken kvalitet ändå!


Ja, det är Brio-kvalitet! ;-)

Denna lära gå-vagn fick Freja i julklapp av mormor och morfar 2002. Sedan har den gått mellan mina och brorsans barn, efter Freja fick Hampus den, vi fick tillbaka den till Tuvan, lämnade den till Matilda, och nu har lille Jesper-Jonatan den, det är nu alltså femte barnet som har den. Lite kul ändå! Den är lite avskavd, men fullt funktionsduglig! Tuva hade den mycket ute då hon lärde sig gå med den på sensommaren.

Vilken söt liten kille lille J-Jo är förresten! Ååååå, man bara smälter! Och min bror med sambo passar så fantastiskt till att ha tre barn, vilket INTE jag och Magnus gör. Vi orkar precis med de två vi har känner jag. Det är verkligen ett faktum.

Jag för lite bohem för att ha många barn, jag är nog lite för pedantisk hemma tror jag! ;-) De har en härligt "bohemisk" stil (hoppas ni inte tar illa upp, säger det med hjärtat!) hemma hos sig. :-) Det skulle knäcka mig att hålla huset som jag vill, med tre barn som rör runt, dessutom med jobb utanför hemmet, där det dessutom är mycket kvällsmötem mm. Men som sagt, det kommer aldrig att bli tre barn i den här familjen, så jag har ju lätt att uttrycka mig så här då. Men barn är fantastiska!!! :-)

Idag har vi åkt pulka och tagit med matsäck med varm saft, varm choklad, lussebullar och lite goda kex. Vi var i backen en liten stund, vi började ganska snart frysa. Hampus är inte piggelin då han har åkt på Vattkoppor. Han är inne på tredje dagen och det kliar! :-( Han fick klådstillande utskrivet från vår Vårdcentral idag. Nu får vi se om Tuva åker dit, Freja hade det när hon var 1,5 år bara. Vi försökte smitta Tuva hos grannen för ett år sedan, och "misslyckades". Hon KAN ju ha haft det utan att vi märkt det, med bara få koppor. Vem vet?

Eftermiddagen har spenderats framför bilspel till Play Station. Tyvärr fick jag inte med någon på att sjunga Sing Star! ;-)

Nu har vi sett filmen Underbar och Älskad av alla - och på jobbet går det också jättebra. Jag såg den på bio när den kom, och tycker helt klart boken av Martina Haag är bäst!

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar