söndag, december 13, 2009

Glögg-Luciafest




Det har varit en mysig Lucia-söndag. Jag är dock hängig... Förkyld. Har inte feber, det har jag väldigt sällan, men känner mig svettig, allmänt täppt och anfådd.

Freja var på simskolan på morgonen och kom hem med fyra nya märken! :-) Silver- och guldpingvinen och silver- och guldfisken.

På eftermiddagen kl tre kom våra glögg-gäster, Karolina med fam och Sanna Manda med fam. Barnen hade först ett fint litet Luciaframträdande för oss och efter det var det glögg, kaffe och lussebullar, pepparkakor och lite julgodis. Vi kom in i riktig Lucia-stämning!

Nette och jag började prata om gamla julkalendrar i fredags och kom och tänka på Trolltider. Vi sökte på den på nätet och fick se lite småsnuttar från den. Nostalgi på hög nivå!! Jag kom på att jag har sett att Maxi har en massa dvd med gamla julkalendrar och hade för mig att jag sett den. Skickade Magnus och Freja och köpa den i morse efter simningen.

När Karolinas fam hade åkt (Helene skulle jobba) satte vi på Trolltider och såg några avsnitt. Barnen verkade gilla den, men tappade sugen efter en stund då de hellre ville leka. Men tror absolut vi kommer se på den fler gånger nu i dec. :-)

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Hi hi det är ju "Abbe" kepsen i Madicken;-)
    Var det inte dina barn som sa det? Eller var det llen, minns ej:-( Jag brukar oxå ha keps, vid dålig hår dag:-) Fast "sport modell".
    SKönt ta till, nu kan jag tom ta en mössa i denna kylan:-O

    Jag ej bättre i huvudet:-( Mamma här ta hand om lillan, Emmie. Mår hemskt. Fått tabl nu så liite bättre.

    Ha en skön dag, skönt F e bättre.
    Kram J

    SvaraRadera