måndag, december 14, 2009

Bad hair day


Idag vaknade Freja lika förkyld som jag var i lördags... Men vi ska inte klaga, det är en lindig relativt kortvarig förkylning den här gången.

Hon har dock lite mer hosta än jag... Men det är säkerligen för att hon DRAR in snoret istället för att snyta sig. ;-) Får se hur natten blir. Men som det ser ut nu fixar hon morgondagen i skolan. Men mitt schema är lite tokigt på så sätt att Freja har ganska långa dagar då jag jobbar mycket eftermiddagar. Idag skulle hon varit en riktigt långdag och det hade hon inte orkat, vår lilla skoltjej.

Jag lämnade Tuva en stund på dagis i förmiddags. Hon vill så gärna till sitt älskade dagis! ;-) Jag var även bort till skolan och hämtade lite läxa till Freja. Det var en allmän matteläxa för hela veckan plus att klassen hade jobbat lite i deras arbetsbok Ordsamlaren-Bokstavsloggen på förmiddagen.

När jag är hemma och "vabbar" så här så fixar jag inte mig speciellt i håret, så idag är en riktig Bad hair day! ;-) Min korta, i mitt tycket häftiga frisyr, är skitful när jag inte "stylar" den med gelé. Utan gelé, tant i negligee! Jag vill ju rimma lite så här i juletider! ;-)

När jag har Bad hair day åker kepsen på huvudet när jag ska ut bland folk. En förvisso häftig keps, men den sabbar ju frisyren som jag har i vanliga fall. Vilka vardagsbekymmer man har! ;-) Freja tog Bad hair day-bilderna på mig i dag.

Nu sitter vi vid köksbordet, jag vid datorn, Freja jobbandes med bokstaven Mm.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar