torsdag, december 17, 2009

Pust.... musten lite ur mig. Bara lösa tankar...


Är nu trött, behöver ledighet... Har jobbat med vikarier idag, vilket kan vara himla kul, men ändock lite mera slitigt. Började tidigt idag och börjar än tidigare imorgon då jag tagit på mig en öppning. Heeelt ett eget val, för att kunna sluta tidgt, men oj, jag är ju redan nu trött! ;-) Och även imorgon blir det jobb med vikarier hela förmiddagen.

Fick schemat för nästa termin igår på personalmötet och ja... har ju fått mina lediga måndagar (yippiii, är såå tacksam för det!) men har tyvärr sen tid på onsdagar då jag behöver vara tidig för att kunna skjutsa Freja på gympan. :-( Oj oj, hon älskar ju sin gympa... Men vi får lösa det på något vis... Jag blev ändå lite ledsen då jag hade önskat tidig ons... Och har fått tidig tisdag till typ "ingen nytta". ;-) Men Magnus sa när jag kom hem att vi får ju lösa det på något vis. Pratade med farmor och hon sa samma sak - vi löser det!
Bölade hela vägen hem från personalmötet igår kväll... Jag gör liksom ALLT för barnen, allt för att se den GLÄLJE Freja får ut av sin gympa. Tror kanske kollegerna tyckte jag skulle vara tacksam att jag fick ledig dag, och det ÄR jag. :-) Men Frejas gympa är sååå viktig för hennes självkänsla och självförtreoende. Jag grät inte av egoistiska orsaker, utan för barnens skull. Jag vill dem ALLT gott...

Mina handeksem är VERY BAD nu . Händerna ser inte roliga ut... Kan knappt använda dem... Detta väder är inte bra för mina handeksem.

Och MÖRKT MÖRKT är det ju... Nu kom i och för sig "ljuset" lite med snön, men det är ju ändå himla mörkt!

Hoppas på gladare inlägg imorgon. ;-)

2 kommentarer:

  1. Oj usch stackars dig inget kul att händerna är så, är ju de man använder mest. Har du inget som hjälper salva eller nåt?

    Hoppas det vänder snart.

    Tänk att det snart är jul, helt otroligt!

    SvaraRadera
  2. Aj aj aj, eksem är inget kul. Lider med dig.

    Sköt om dig.
    kram J

    SvaraRadera