tisdag, december 29, 2009

Skumraskaffärer på parkeringen. ;-)


Idag har jag och Tuva varit på Second Hand-affären Human Bridge.

Jag skulle lämna bla vår gamla spjälsäng, vår Svanen-barnstol och lite annat "skröfs". Jag hann bara släpa ut barnstolen på parkerinegn så dök en kvinna (en mormor eller farmor) upp och sa "vilken fin barnstol, vad är det för typ?". Jag berättade att det var en sk Svanen. Hon sa "den där kan du få 50 kr av mig för". Jag visst inte riktigt vad hon menade så jag bar in den i butiken. Men hon stod kvar i dörren och liksom sökte min ögonkontakt. Jag frågade om hon menade allvar och det gjorde hon, så jag bar ut den igen och vi gjorde upp "affären". ;-) De var trevliga och liksom "vettiga" människor. Hennes man skojade och sa "vilka skumraskaffärer vi gör upp här på parkeringen". Ja sa att för mig var det lugnt, jag sa att jag skulle lämna in massor av saker till Human Bridge ändå, och jag ringde dit innan jag åkte hemifrån och de ville de knappt ta emot mina saker. ;-)

Väl där inne tog Tuva och jag oss en titt. Jag hittade ett par fina rosa myspyxor till Freja för 29 kr. Tuva hittade en förskräckligt ful urtvättad klänning hon bara SKULLE ha. Jag vägrade och visade henne en fin kjol jag kunde tänka mig att köpa till henne, men hon bara skrek och skulle ha den anskrämliga klänningen. Jag fick helt enklet statuera exempel och lämna affären med oförrättat ärende och skrikande unge i släptåg. Oj vad hon skrek i bilen på väg mot stan! Till mormor och morfar i affären kom en väldigt "moloken" unge, men hon tinade snart upp. Långsint är hon inte, vårt lilla envisa troll.

På vägen hem från stan frågade jag Tuva om vi kunde gå in på Human Bridge igen och köpa byxorna till Freja, och så kunde hon få kjolen, men INTE klänningen. Jo då, hon förstod och accepterade det. Jag förklarade att jag bestämde vad vi skulle köpa, inte hon. Väl där var kjolen borta, men vi hittade en annan klänning som var ok (dock sommarklänning), och ett par randiga Fix-mysbyxor till henne. Freja fick även ett helsött vitt sommarlinne för 19 kr. FYND! :-)

När vi kom hem hade familjen Lander-Persson kommit (min bror med familj) och kaffet var varmt, kan man ha det bättre? ;-) Kramkalas! Som våra barn har längtat efter kusinerna Hampus, Matilda och lille Jesper-Jonatan. Dessutom hade det kommit lite snö här i byn, och kallt ska det bli, så vi får nog en vit nyårsafton också! Imorgon väntar pulkabacken! :-)

På bilden ser vi Mysan, hon är vit som snö, hon syns knappt i snön, det tycker Freja är så gulligt. Mormor och morfar kom en stund när de hade stängt affären för att säga hej till sina barn och barnbarn.
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar