lördag, december 19, 2009

Snö snö snö!

Vaknade till änne en dag med vit snö på träden och i trädgården. :-) Tänk, ska det bli en vit jul? Jag minns att den julen när Freja var 2, 5 år (första julen här i huset) kom det massor av snö precis så här innan jul. Tyvärr blev det TOTALT väderomslag den 23 dec och då smälte allt, jag menar PRECIS allt bort, och på julafton regnade det och var barmark...

Idag har vi varit flitiga. Jag städade huset på förmiddagen, både dammade, dammsög och våttorkade. Magnus var på Mekonomen och fixade något till strålkastarna på bilen som var sönder. Därefter åkte vi pulka i en jättehärlig backe här i närheten (ett gammalt sandtag). Vi kände när vi vaknade att vi bara måste Fånga Dagen och åka pulka i detta VACKRA vinterväder. :-)

När vi kom in julpyntade vi, liksom "på riktigt", med allt det vi har. Har bara haft lite "adventspynt" tidigare. Vill egentligen vänta någon dag till med julpyntet, men kände att det var nu tiden till detta fanns. Jag jobbar sent både mån och tis. Vi har inte så mycket, men det vi har åkte fram.

Mamma och pappa kom en stund när de hade stängt affären. De hade med julklappen till oss, de två stolar jag köpte för 75 kr i höstas, och som mamma nu ÄNTLIGEN har klätt om med det fina Jobs-tyget. :-) Vi får omklädning och tyg i julklapp. Tack, säger vi! De blev sååå fina i vardagsrummet!

När vi hade ätit middag klädde vi granen. Vi kör ju med plastgran, inte superkul, men vad gör man när man är allergisk? ;-) Har ju så mycket fint julgranssynt som jag vill ta fram, bla saker som barnen gjort.

Det var supermysigt att klä granen när snön singlade ner utanför fönstret!

Tuva babblade som vanligt på när vi gick hem från dagis i fredags. Inte alltid man kommer ihåg hennes tokigheter, men igår skrev jag in dem i telefonen så jag inte skulle glömma dem! ;-) "Skottsnöaren" hade varit på dagis och tagit bort snön berättade hon, när hon hörde att det lät tokigt ändrade hon sig till "skott-traktorn".

När jag frågade vad de hade ätit sa gullungen:

- Den gula fisken. Och så sås och potatis.

Verkar om att Tuva ju räknar med att det är allmänt vedartaget, vad den gula fisken är! He he, jag vet det INTE. ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar