lördag, december 12, 2009

Första "snön"!


Det började snöa stora juliga fina flingor vid fem och barnen bara SKULLE ut i mörkret! Jag är genomförkyld och satt i soffan och sov, men Freja erbjöd sig så vänligt att hjälpa Tuva med ytterkläderna! ;-) Det första Tuva gjorde var att smaka på snön på brevlådorna och Freja gjorde en snöängel.

Lite lustigt att det kom snö idag, jag som tog kort på våra blommande tusenskönor i morse!

Den ligger med nöd och näppe, smälter nog tyvärr imorgon...

Annars har det varit en lugn dag för mig, har inte gjort många knyck... Tuva har haft grannflickorna här och det är i och för sig lite pass när de är här, två stycken och ena yngre än Tuva. Jag skulle städat av huset men ORKADE inte, och Magnus prioriterade annorlunda. Så gästerna får ta vårt hus som det är imorgon. Nu ikväll har jag städat toalettarna, de är jag alltid supernoga med!

Kvällen slutade lite trist då Freja klämde sig ganska rejält i toadörrren... Oj oj oj vad den ungen skriker när sådan händer... Hon bara är sån, och alla är vi olika. Jag minns att hon klämde sig i fyra års åldern, när jag var mammaledig med Tuva, och jag kunde inget göra annat än låta henne gallskrika i säkert två timmar. ;-)

När sådant händer är det primära att bara TRÖSTA och LUGNA. Jag menar, när man har konstaterat att inget är brutet eller att man behöver åka in av någon annan anledning. Nu somande hon av utmattning i soffan, älskade tjejen... Vaknade en timme senare och då var hon ok, vi tittade på det och det var inte så farligt som vi trodde först. Jag trodde nageln var av men det ser inte så ut.

Nu ska jag sova, jag är tyvärr genomförkyld! Alltså en klassisk "näs-rinne-täpt-förkylning". ;-) Vi ska ha en enkel glöggfest imorgon eftermiddag. Jag hoppas jag känner mig bättre då, tror värsta dagen har varit idag.
Sov gott!

1 kommentar:

  1. Hmm snö?? Bor inte vi i samma "by"?:-)
    Missat detta helt:-( Ja ja kan ej varit mkt då ju. Skall tydligen bli mer snö här nere på ons enl nyheterna på 4an i kväll. Emmie tjatar om snö, jag glad så länge vi slipper men klart barnen vill ha snö:-O

    Krya på dig, vi med förkylda Elvira o jag:-(
    Hon snorar, jag oxå. Fått det M hade i veckan.

    Ha det gott.
    Jenny

    SvaraRadera