torsdag, maj 06, 2010

Uttråkad dag i dag...

Freja är/var "sjuk"... Hon hade jätteont i magen igår kväll, bara grät en bra stund och sedan hade hon värsta diarréanfallet. Först i toan, och sedan hann hon inte en gång också... :-(

Freja (och Tuva) tillhör katogirin som aldrig har diarré, hur magsjuka de än är. Jag har i stort sätt alltid diarré + kräkningar när jag är magsjuk. Det är ju skönt att de så sällan har det!

Freja fick i alla fall vara hemma idag, hon var lite rädd att inte hinna till toan i skolan. Men hon har varit pigg idag. Jag var och hämtade läxa i förmiddags. Hon har jobbat på jättebra idag! :-)

Jag tror hon hade något litet virus, hon var så rosig om kinderna igår också.

Tjejerna var ensamma hemma den stunden jag åkte till skolan. Jag var även och handlade lite på Ica i byn. Jag handlade ingredienser till en hemmalagad lasagne. Provade för första gången med färska lasagneplattor. Mmmmm, vad god den blev! :-)Freja åt som en häst, Tuva får man truga... Hade hon fått välja hade hon levt på glass i stora lass. ;-)

Tjejerna har lekt en del, och bråkat ganska mycket... ;-) De retar sig så på varandra just för tillfället! För en månad sedan lekte de ju så fint! Ja ja, det går väl i vågor. Det har inte hänt överdrivet mycket, därav uttråkad dag! ;-)

Nu ska jag vara social med familjen. Magnus just hemkommen.

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar