söndag, maj 09, 2010

Ett tag sedan sist

Blir att jag skriver mer sällan nu märker jag. Viljan finns där, men tiden och orken finns inte alltid... Men ska absolut försöka skriva någon gång i veckan i alla fall! :-)

Jaaa, vad har hänt då? I fredags efter jobbet körde jag och köpte födelsedagspresenter till alla kalas Freja och Tuva ska på i det närmaste. Det märks att maj-juni brukar vara babyboom, det är många som fyller år då! Ja, Freja fyller ju också snart och ska ha "disco-kalas", mellan 17.30 och 20.00. ;-)

Tuva hade envisats med att cykla hem från dagis i (höst)blåsten på fredagen! Freja hade gjort valet att hellre gå, men Tuva bara SKULLE cykla, envisa unge. ;-) När jag kom hem hade Magnus köttet på grillen och vi njöt av gott gott grillat kött. Inomus. Det var ett hiskeligt blåsväder i fredags! Mmmm, det vattnas i munnen nu när jag skriver om det goooda köttet vi åt.

Pappa gjorde mig orolig i fredags. Han HAR tyvärr problem med pacemakern, hjärtflimmer och en sämre kondition erkände han för mig. Detta låter inte bra alls... :-( Vill ha honom kvar länge än, han är ju hyper "med" eller "på", hänger ju med i allt det senaste inom tekniken! ;-)

Igår lördag vaknade jag med migrän (ja, i alla fall huvudvärk som låg VÄLDIGT nära migrän...). Jag brukar ha det titt som tätt. Blir till och med lätt illamåande. Jag hade det sist på jullovet... Är Magnus hemma vågar jag ta tabletten Ipren, men är jag själv med barnen vågar jag inte det. Den innehåller salicylsalicylsyra eller liknande, och har man astma ska man vara försiktig med att äta tabletter som innehåller den. Men min läkare har sagt att hon tycker jag ska prova, det är bara ca 20 % av astmatikena som reagerar. Ipren funkar bra mot huvudvärken. Men alltså, jag somnar knall fall av den, så Magnus måste ju bara vara hemma. Han får rycka i mina fötter med jämna mellanrum! ;-)

Idag söndag har Freja och jag varit på simskola på förmiddagen. Det var sista gången. Då brukar det vara "lek", fika och märkesförsäljning. Freja hade tagit två märken fick vi först besked om, järnmärket och silver-hajen. Simläraren tyckte det var konstigt att hon inte hade tagit brons-hajen också då. De kollade upp det, och hon BORDE klara den då den var enklare än silver-hajen. Man skulle simma 100 meter. Freja påstår att hon gjort det, jag har för mig att hon kommit hem och sagt att hon har simmat 100 m. Magnus har också för sig det. Hon gjorde det i alla fall igen där på plats, och det gick så klart jättbra! När jag frågade ville hon inte, men lärarna lycklades övertala henne. Det var stojigt där när alla lekte och tjoade. Jag fick en tår i ögat, fan (nu svär jag!) vad dukigt hon har blivit, så rädd för vatten som hon varit... Hon sjönk en gång på simskolan och det sabbade TYVÄRR en hel termin (ja nästan två...) för något år sedan. :-(

När vi kom hem från simskolan åt vi lite snabbt och sedan körde vi till Barnens lekland tillsammans med Nette och barnen. Barnen fick leka av sig! Härligt! Tyvärr slutade dagen lite olyckligt då Manda lyckades göra något med sitt ringfinger, eventuellt är det brutet, jag får höra med Nette sedan. De körde hem när lektiden var slut, men Simon åkte in med henne till akuten vi fyra-tiden.

Freja och Sanna fortsatte att leka efter leklandet. De är verkligen "goa kompisar". Härligt att se. :-) De vet liksom precis var de har varandra. Tuvan ringde Alva (som hade varit och ringt på här när vi var på leklandet). De bestämde att leka där, så jag följde Tuva bort. Väl där var det badtime i deras härliga utomhus spa, så det var bara att hämta badkläder till Tuvan. Fasen vad skönt det såg ut! Kallt i luften, och vaaarmt i spat! ;-) Det riktigt ångade upp, som en häxkittel! :-) Tuva badade där förra söndagen också, och Freja är allt liiite sotis på att Tuva har fått "spa:a". ;-) Ja ja, någon gång blir det nog Frejas tur.

Nu väntar en kopp gott gott te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar