måndag, maj 24, 2010

Ok... lite nostalgi


Vid denna tiden för 8 år sedan låg jag inne på förlossningen och kämpade med att klämma ut Magnus och min förstfödda dotter, som sedemera fick namnet Freja Inez Ingrid. :-) Freja för att vi älskar namnet, Inez efter min mormor och Ingrid efter barnmorskan på förlossningen, som förlöste. Som vi väntat på att Freja skulle behaga komma ut, barnmorskan på MVC hade "lurat i oss" att jag nog INTE skulle gå över tiden i alla fall, men det gjorde jag, en hel vecka... ;-)

Det var till skillnad från förlossningen med Tuva, en tuff tuff förlossning (så som det ju ofta är med första barnet). Jag började känna värkar redan på morgonen den 24 maj. Vi skulle gått och fikat med gravida bästa kompisen Malin och hennes Fredrik (de fick Johan i juli). Den fikastunden avbokade vi. Minns att Malin bara tjöt i telefonen och frågade hur det kändes. Jag minns att jag sa att det kändes som menssmärtor. Ha ha, det var bara början det! ;-)

Kl ett på förmiddagen åkte vi in till förlossningen och där blev vi kvar till Freja tittade ut 19 min över tre på natten den 25 maj. :-) En stor fin älskad tös såg dagens ljus, 3640 gram och 50 cm lång! Inte konstigt att det var tufft, då hon var en rejäl bit för att komma från lilla mig! Tuva var ju sedan ett helt kilo lättare, och tre cm kortare, när hon kom utflugen som ur en kanon tre år och sju månader senare. ;-)

Freja föddes till ett grönt grönt regndoftande försommarsverige. Ja, ni vet så där grönt som det bara är i slutet av maj och början på juni då allt är så där FÄRSKT liksom! :-) Ahhhh, underbara tid! Minns att jag vankade med kolikgråtande Freja och tittade ut på det gröna gröna utanför BB-korridorens fönster.

Tänk vad tiden går! Freja vi älskar dig så mycket!
(På bilden Freja (2 år) och jag i Malin och Fredriks stuga på Tjurkö.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar