tisdag, maj 04, 2010

Glömde personal-mötet!!!

Jag hade en härlig ledig dag igår. Jag stressade verkligen av! Ända tills min kollega ringde när jag i godan ro stod med middagen kl tjugo över fem, och frågade om jag var på väg... "På väg...?" sa jag frågade till min kära kollega. Då slog det mig att jäklar, det var ju p-möte kl 17.15!

Magnus var inte hemma ännu, han stod utanför Kronan i stan och väntade på bussen. Tacka vet jag snälla grannar och kompisar till barnen. Jag ringde hem till Sanna, och Simon var hemma och vabbade febrig Sanna. De kom bort och var här till Magnus kom hem, så att jag kunde sätta mig i bilen och köra till jobbet så fort jag kunde. Väl på jobbet kändes det jättebra, inga sura minner utan alla var så förstående. Jag tror det hela inträffade pga att jag var ledig på dagen, jag hade dessutom varit ledig fre också, så jag tror jag hade "kommit ifrån jobbet" lite. Vilket ju sägs ska vara positivt, för då har man ju verkligen slappnat av under de lediga dagarna. ;-)

Igår var Tuva och jag på Blomsterlandet och köpte blommor till krukor och balkonglådor. Vi köpte bla Maurgeriter och någon hängväxt till de röda balkonglådorna vi alltid har på verandan. Till den stora kopparkitteln på altanen köpte jag i år bara kryddväxter. Vi hade såna i krukor förra året och det var underbart att ha, kryddväxter är lättskötta. Så i år blev det mycket kryddor. Vi köpte bla en stor Timjan, vi har har alltid färsk timjan när vi tilllagar nypotatis/färskpotatis i ugnen. Mmmm, gooott!

Vi var även inne på nyöppnade Kappahl i Amiralen. Freja behövde ett nattlinne, hon hade inget sådant alls. Det blev ett fint randigt med kort puffärm med Miffy på. Inne på Kappahl blev Tuva-luvan rädd att hon hade tappat bort mig igen... Hon hitade en tv med barnprogram vid bebiskläderna. Jag sa att det var ok om hon satt där så skulle jag komma snart. Det ville hon göra. Men tydligen var jag borta för länge för hon hade börjat leta efter mig, så plötsligt mötte jag en ledsen rödgråten tjej... :-(

Inne på Maxi blev det en Hallo Kitty t-shirt till Freja att ha nu på utegympan som drog igång den här veckan. Hon har kört mycket med linnen nu när de haft innegympa. Tuva fick en munkjacka med en massa blommor på i varma färger. Allt detta var på rea. ;-)

När vi kom hem hann vi snabbt få lite lunch i våra magar innan vi skulle hämta Freja-bejan i skolan. Det blev rester. Jag åt den grillade goda rishultskorven från lördagen, och Tuva fick några köttbullar och spagetti.

Freja och Karolina hade bestämt i skolan att leka efter skolan. Så Freja åt bara snabbt två minibananer när vi kom hem, och sedan körde vi till Karolina. Helene bjöd mig på en god kopp kaffe och en dammsugare. Ha ha, vi fick oss ett gott skratt. Karolina den lilla socker-råttan visste att de hade dammsugare hemma. Hon hade frågat pappa Andres var dammsugarna var, och han hade svarat "det står två dammsugare i tvättstugan". Så när vi skulle fika sprang Karolina ut i tvättstugan och Helene frågade vad hon skulle där och göra. Vi hörde bara henne säga "dammsugarna" på väg in i tvättstugan! Det komiska i kråksången var ju att det STOD två riktiga dammsugare i tvättstugan, så Anders hade ju inte ljugit. ;-)

När Tuva och jag skulle köra hem ville stortjejerna med hem till oss. Hemma hos oss lekte tjejerna inne och jag och Tuva planterade krukorna ute på gräset. När jag ändå hade framme jord och "blaskade" med, lät jag tjejerna så varsina krukor med solrosfrön. De hällde och grejade och jag lät dem hållas, vi var ju ute på gräset! :-) Vi sådde solrosfrön med barnen på jobbet i förra veckan. Karolina tog sin med hem, Frejas och Tuvas står nu i uterummet med plastfolie på, tillsammans med de andra krukorna och balkonglådorna jag planterade växter i. Jag vågar inte ställa ut dem ännu, det är fortfarande himla kallt ute! :-(

Idag har jag varit effektiv som 17 på jobbet! Jag slutade kl kvart över ett, och de dagarna brukar jag lägga två timmars planering. Jag har skrivit ut endel dokumenation till barnens dokumentationspärmar. Känns så skönt att ha fått lite gjort! :-)

Ikväll har Tuvan fått fläskläpp på både under- och överläppen... Jag lyssnade på musik från YouTube (Turistens Klagan med Cornelis). Tuva gillar den låten och dansade och höll på, plötsligt "dök" hon ner i de "förvarings-sittbänkar" med svart Marimekko tyg som står i vardagsrummet. Oj vad hon blödde, jag trodde först det hade gått hål rakt igenom men det hade det som tur var inte. Men ledsen var hon så klart! :-( Hon somnade kort därefter, hon satt bara en kort stund och gosade och "grät klart" i pappas famn.

Stackars Magnus har ooont i munnen. Han har varit hos tandläkaren och dragit ut en tand i eftermiddags. Men han orkade ändå både handla mat på Maxi, och gå in på Leksakshuset och köpa "romerska ringar", som vi antingen ska hänga i gungställningen, eller i "vårt" kastanjeträd ute på "vår" allmänning. Freja älskar att klänga och hänga i sådana.

Ha det bra!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar