måndag, maj 10, 2010

Neeej, Tuva charmade INTE min frisör

Jag var och klippte mig idag kl nio och hade Tuva med. Tänker att hon behöver lite stimulans i vardagen. Nyttigt att följa med på lite olika saker. TYVÄRR charmade Tuva inte min frisör på samma sätt som min tandhygienist!!! ;-) Tuva var inte på sitt allra bästa humör direkt. Utbrast till min frisör Pamela "jag vill i alla fall INTE klippa mig!" och rynkade riktigt fult på näsan, så att det nästan blev en grimas! Jag har "analyserat" detta beteende idag och har kommit fram till att Tuva nog bannemig blev lite sotis idag. Pamela engagerade sig inte ALLS lika mycket i Tuva, som Tuva nog hade räknat med, och jag tror Tuva blev lite putt helt enkelt! Jag skämdes nästan för henne! Sen har jag märkt att Tuva nog är i en lite trotsig "arg" ålder.

Stackars Manda förresten! :-(

Hon HADE brutit fingret! Jag fick sms av Nette sent igår kväll med det beskedet... Simon och Manda hade blivit kvar hela natten på akuten. Manda fick sövas för att "dra allt tillrätta" igen... Nu är hon gipsad och "häftad" i fingret.

På Ica perkeringen i byn mötte vi Nette och Manda, vi bjöd hem dem på lite förmiddagfika. Vi köpte nybakat bröd, philadelphiaost och rökt kalkonbröst som vi bjöd på. De skulle bara hem och "fräscha till" Manda, de hade kommit precis från sjukhuset då vi mötte dem. Vi hade en trevligt fikastund. Tuva bjöd Manda på en sandwich-glass.

Igår kväll somnade tjejerna, som måååånga kvällar sista tiden, tillsammans i vårt sovrum. Vi tycker det är ok när det blir lika sent för båda tjejerna (oftast helgkvällar). På vardagarna behöver Tuva somna en bra stund innan Freja. När Magnus och jag la oss igår kväll hade Tuva rullat jättenära Freja. De var så fina! :-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Ja, vi märker att det är mera sällan, men låt dig inte stressas av nätet.
    Torsdag morgon kommer Bitten o Gunnar och åker vidare mot Luleå fredag morgon.
    Fredag och lördag är det lite jippon i staden. Barnen blir bjudna på godis i centrumtåget och kanske saft o kakor i butikerna.
    Själva har vi köpt Öspabs (Hässlegården) äpplemust i baginbox som vi bjuder på.

    SvaraRadera