tisdag, maj 25, 2010

Grattis Freja!

Idag är hon äntligen 8 år fyllda, vår älskade förstfödda dotter! :-)

Vi väckte henne med sång och paket på sängen i morse kl halv sju. Tuva var svårväckt, men tillslut fick vi liv i henne. Freja låg redan vaken när vi kom in, hon hade hört oss när vi "förberedde".

Hon blev glad för alla paket. Vi hade köpt ett jättegrattiskort på Rusta, inklusive kuvert, på det hade jag skrivit hela adressen och ritat dit ett frimärke. Det tyckte hon var kul tror jag, för det hade hon berättat i skolan sa hon. Hon fick bla en svart liten axelväska att ha på tex skoldisco, nu slipper hon ha min gamla. Vidare fick hon bla en "Krumelur Kajsa, en manick som ritar vackra mönster (går på batteri), ett Ein-o Science bygg ditt eget solsystem, en High Scool musical tröja och två par stora stora upplåsbara box-handskar. Det var ett infall jag fick, köpte dem redan i dec. Tänker att de kan vara riktigt kul att ha på studsmattan, då vi ju har ett stabilt nät som sitter väldigt bra. Tuva fick också två små paket, några Barbiekläder och två par dock-kläder som jag köpt på loppis för ett bra tag sedan. Hon leker och klär på gosedjur dock-kläder väldigt mycket nu nämligen.

Här om dagen kom Freja på ett pålägg vi inte haft hemma på sista tiden, medwurst. Detta köpte jag igår, så i morse hade Freja beställt limpa med medwurst, gurka och varm choklad. Vi var hemma hela familjen och åt frukost. Jag har nytt schema från och med denna vecka, dock med ledig måndag som vanligt. Jag börjar halv nio på tisdagar, och Magnus kunde idag börja lite senare. Mysigt med hemmafrukost för HELA familjen! :-)

Idag slutade jag halv fem, men kom faktiskt iväg från jobbet kvart över fyra. Jag flängde hemåt i ett huj, hämtade tjejerna på respektive ställe i ett till huj, och gjorde den av Freja beställda hemmagjorda köttfärspizzan i ett huj. Jag måste varit väldigt effektiv, kl fem i sex satte vi oss till bords! Magnus damp hem kvart över sex. Jag var husmoderligt effektiv redan igår, då jag f-ö-r-b-e-r-e-d-d-e, FÖRBEREDDE en hemmagjord pizzasallad. ;-)

Oj vad Freja gillade min pizza, och vad GLAD jag blev! Freja och Tuva är jättedåliga på att äta just nu nämligen. Tuva var inte lika förtjust, men några bitar slank väl ner. Hon åt desto mer av den pizzasallad jag gjorde igår. Hon älskar pizzasallad, något Freja aldrig har gillat. ;-)

Freja gjorde läs-läxan och L-läxan så duktigt ikväll. Hon och Magnus hann faktiskt sätta sig och sätta ihop solsystemet. Det blev häftigt! :-)

Må väl. Nu väntar bingen. Öppningen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar