torsdag, maj 27, 2010

Härlig dag!



Ja, fullt upp på jobbet som vanligt. Men ändå härligt på något vis. Vädret har varit skönt, men saknar den riktiga värmen. Men den kommer väl? ;-)

Magnus är på fest på jobbet i kväll. Händer verkligen inte ofta. Jag hade stängningen idag så farmor och farfar hämtade tjejerna på dagis. De hade något inbokat kl halv sex, så när jag slutade kvart över fem mötte jag upp dem med barnen på parkeringen. Jag och barnen passade på att besöka bibblan i Lyckeby (ligger precis vid mitt jobb). Vi hade böcker att lämna tillbaka och kände för att låna lite nya. Freja hittade bla tre nya läsa-själv-böcker och en rymd-bok som även innehöll en CD-skiva. De har ju lite andra böcker i Lyckeby än på vårt lilla bibliotek. :-)

Tuva den godingen. Freja gick på toa när vi skulle gå från bibblan. Tuva ville upp och få en liten puss och kram och gos i famnen. Så kände hon på min bröstprotes och så sa hon (ganska högt) "mamma du har bara ett bröst". ;-)

Efter bibblan ville tjejerna leka i "min" lekpark utanför bibblan. Ja, det är min förskolas "gård" (vi har ingen gård direkt utanför förskolan). Det är där jag är vaaaarje dag. De tyckte att det var en superkul lekpark! :-)

Efter allt detta var det läge för lite mat. Vi körde till Mc Donalds och åt. Gott ibland! Väl hemma var det bums i säng för Freja och Tuva.

Nu sover båda sött och det ska jag också, har öppningen imorgon bitti.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar