måndag, april 12, 2010

Stan i dag igen...




Pust, börjar bli en dålig vana... ;-) Har bla fixat väggskena till tyget till hallen. Tuva och jag körde bil in, och lämnade den på Ericssonparkeringen till Magnus. Vi tog bussen hem, till Tuvas förtjusning.

Freja blev hämtade kl ett i skolan idag av farmor, de skulle till varmbadhuset och bada. Freja var sååå exalterad över denna dagens händelse! Hon kunde knappt somna igår kväll. Hon fick ha badkläderna i sin gympapåse och hon såg så stolt ut där hon gick på skolgården, de andra i klassen hade ju inte gympapåsar idag. ;-)

Vi gick in och drack kaffe hos pappa i affären. Tuva och jag köpte oss en varsin glass. :-) Därefter gick vi till Gardinstudion och fixade väggskena till Marimekkotyget. Tuva har varit på värsta babbbelhumöret idag! Näääästan, men bara nästan, så man har fått "skämmas" för henne! På Gardinstudion berättade hon för innehavaren att hon hade ätit glass med godis i pinnen, och att hon hade fått en klubba av morfar i affären.

Sedan gick vi genom hela stan med vagn och denna 150 cm långa väggskena. Vi tog vändan om Cubus och Ginatricot. Inne på Cubus satt Tuva och berättade för hela affären att nu åkte hon fraaammåååt i vagnen, och nu baaaakåååt! ;-) He he, charmigt till en början, men sedan gaaanska enerverande! ;-)

Inne på Ginatricot knackade hon en expedit, som satt på huk på golvet och klädde på en skyltdocka, i ryggen, när vi hade betalat och skulle gå, och sa hej då! Först tror jag expiditen trodde det var JAG, men sen såg hon ju Tuva!

Jag köpte en superläcker t-tröja inne på Cubus, kunde inte låta bli att köpa den. Det står I am so blogging this, på den. Pappa och jag FÖRSTOD ju vad som menades, men vi hittade banne mig ingen översättning. Jag sms:ade snabbt grannen Linda, engelsklärare, och fick en bra FUNGERANDE översättning, Gissa om jag kommer blogga om det här. ;-)

Tuva babblade även hela bussturen hem. Ja, Tuva har allt blivit lite förändrad sista tiden, jag vet inte om det är någon fas, eller ålder. Hon är nästan lite "uppkäftig", ja, lite tuff. På bussen sa Tuva när vi skulle av nu ska vi ju av!. Då hör hon i närheten av där vi sitter någon som säger nej som svar på något helt annat den tjejen pratade med sin kompis om. Då säger Tuva det ska vi visst det!. Puuust! ;-)

Nu sitter vi och njuter av solen på altanen, Tuva babblar på som vanligt och leker emellanåt i sandlådan. Tuva fick mellnmålet ute idag. :-) Jag tog fram vårt lilla barnbord från uterummet som hon kunde sitta vid.

Nu väntar vi snart hem Magnus och nybadad Freja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar