fredag, april 09, 2010

Nu är det fredags myyys...

... om det så är det sista jag gööör!

Skönt med helg efter en ganska tuff vecka på jobbet. Kul och mycket att göra, men lite väl stressigt ibland.

Nästa vecka blir rolig, då ska jag och en kollega börja skriva en presentationsfolder om vår förskola! :-) Kändes kul och hedrande att bli "tillfrågad".

Vad händer annars i min lilla värld då? Freja är på skoldisco och blir hämtad där av en klasskompis mamma. I eftermiddags visste man att man levde vill jag lova! Det är tufft att vara småbarnsförälder ibland! Vi var hemma kvart i fem, då var det bara att värma resterna av gårdagens falukorv och makaroner och ge barnen. Sedan fick Freja snabbt på sig discokläderna (jeanskjol och Hannah Montana-tröja) och jag flätade på hennes önskar håret på henne och sprayade på lite glitterhårspray. Hon blev så söt och fin vår stora tjej! :-) Klockan kvart över fem svängde vi in på Bilisten och växlade pengar, sedan var det discot nästa!

Jag lovade Tuva fredagsmys och nagellack efter att vi skjutast Freja till discot. På discot fick Tuva köpa några godsibitar i "disco-kiosken", när vi hade lämnat av Frejan. Oj vilken glädje!

Magnus är och hjälper sin pappa att flytspackla golvet i deras nya badrum. Skönt de kan hjälpa varandra. Imorgon kommer Bengt hit och hjälper Magnus att tapetsera i hallen. Kul att det nu blir av! :-)

Denna konversation utspelade sig nyss mellan Tuva och mig:

- Mamma jag bjuder pojkar på mitt kalas, fast småpojkar.
- Ja ha??
- Ja, Noah och Anton!

Hon är ju för rolig! Hon verkar leka mycket med just de pojkarna på dagis, förut pratade hon mycket om tjejerna, men nu är det mycket killar hon leker med och pratar om. Tror det är STOR STOR konkurrens bland tjejerna på dagis nämligen...

Hon har även bersättat att när hon blir stor ska hon bli prinsessa och gifta sig med Anton Ivarsson, han har pussat mig, säger hon! ;-) De är för roliga på hennes dagis, de säger efternamnen på MÅNGA dagiskompisar och det låter så snusförnuftigt då!

Freja kom med en underfundig kommentar idag. :-) Hon drömde i natt det märkte jag för hon kröp så där tätt inpå och låg och tjorvade i ca 1 timme och höll mig vaken... Idag sa hon vad hon hade drömt om... Hon drömde om ett skelett som jagade henne och åt upp henne... Lilla skruttan... Sen sa hon:

- Vad konstigt mamma, att läskiga drömmar glömer man inte, men roliga drömmar man glömmer man...

Ibland berättar hon på natten om hon drömt något otäckt, men det gjorde hon inte i natt. Men ett tag var jag nästan på gångt att fråga henne om hon drömde och om vi skulle gå upp en stund, så som hon tjorvade, men jag var så TRÖTT där klockan kvart i tre på natten! :-(

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar