söndag, april 18, 2010

Oj vad man hinner mycket ibland!

Idag har jag hunnit med mycket! Först på morgonen var jag med Freja på simskolan och när vi var på väg dit stoppades vi av polisen i en nykterhetskontroll, efter simningen raka vägen hem och få i sig en macka och hämta resten av familjen, därefter köra till grannbyn på Frejas Gympauppvisning. Gymnastikföreningen hon är med i firade 25 års jubileum.

Alla var sååå duktiga, och visade axplock av vad de gör i de olika grupperna. :-) Tjejerna skulle samlas i sin grupp kvart i elva, uppvisningen började halv tolv. Det var ett pampigt "riktigt sportsligt" intåg i gympasalen av alla grupper, till "marschmusik". I täten gick fanbärare med en svensk flagga, och Gymnastikföreningsflaggan.

Oj oj, vad lääääänge (gäääsp!) de höll på! ;-) Alla grupper skulle ju visa sitt... Alltså jag BEUNDRAR alla barn i de olika gruperna!!! De satt så fint samlade i sina grupper, framför ribbstolarna, liksom mitt emot oss åskådare, och väntade på sin tur att visa upp sin grupp. Vi föräldrar som satt där skojade och sa att hade vi suttit intill dem hade det varit tjat tjat tajt om när det är slut!

Tuva tröttnade efter en stund, även om hon blev "road" av både farmor och farfar, mormor, pappan och mamman, det höll ju på så lääänge! Hon fick ändå korv med bröd som fanns till föräljning utanför. Tillslut sa jag till Magnus att nu hade de ju sett det mesta, varför körde inte han och Tuva hem och började sätta ihop studsmattan. Sagt och gjort! :-) Freja och jag fick skjuts hem när hela uppvisningen var slut.

När vi kom hem var de nästan klara med studsmattan, men Magnus hade lämnat till mig att "joxa" med att få fast nätet ordentligt. Jag hade att göra där i ca 30-40 min, med riktigt pilleri-arbete! ;-) Sen kunde barnen äntligen börja hoppa!

Nykterhetskontrollen då? Jodå, det gick bra! :-) Det var så lugnt och sansat alltihop. Jag körde dock 60 km/h på den 50-väg här i byn där polisen stod... Men jag hann tänka, när jag såg polisen, att nu ska jag ta det luugnt här, jag körde ju bara tio km för fort. ;-) Men polisen sa bara "godmorgon, det var en nykterhetskontroll här". Jag fick blåsa i en sån där "alko-mojäng", och jag var bara tvungen att berätta för polisen att det var andra gången i livet som jag blåste i en sådan. Ha ha, jag minns sist, det är ca 16 år sedan och jag hade nyligen fått mitt körkort, jag hade tre kompisar i bilen (varav en kille jag var kär i då!) och jag KUNDE banne mig inte blåsa! Oj oj, vad mycket fniss det blev i bilen! Jag vet inte, men jag tror inte polisen fick något resultat på mig den gången, jag tror han gav upp där och lät mig köra! ;-)

Freja som kan vara lite hispig ibland tog det också lugnt och fint! :-) Jag berättade vad det var polisen kollade när han stoppade mig. Då sa Freja "men mamma du drack ju igår kväll!". Nette och Simon var inne här en stund och killarna tog en varsin Whiskey men jag och Nette tog inget, men det fick Freja för sig att vi hade gjort. ;-) Men det hade i och för sig inte spelat någon roll, det var så många timmar tidigare ändå.

På simskolan i morse var det "livräddning" och barnen skulle ha tunna kläder och flytväst på sig. Freja har gjort detta ett anlat gånger förut, men hon missade livräddnings-tillfället förra terminen. Hon var allt lite nervös där hon stod i leggings och tröja. Men jag såg sedan ett leende på hennes läppar under hela passet! Hon var först ut att slänga sig i vattnet, för att sedan bli dragen in till kanten i en livboj.

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar