söndag, april 25, 2010

Söndag

Freja och Tuva plockar vitsippor vid Silverforsen i närheten av där mormor och morfar bor.


Vi hittade morfar och Mysan i växthuset när vi kom hem efter promenaden. Tuva vill ÄN EN GÅNG se morfars öga med blodutjutelsen.

Tuva leker med min gamla sk "Kåldocka", som var sååå poppis i början på 1980-talet. De kom så klart från USA, och man fick med födelsebevis, och de hade namn, min hette Alexandra minns jag. Jag lyckades "fjäska" till mig en sådan av min pappas gamla faster. ;-) Den oranga väskan har min farmor Astrid virkat till mig när jag var liten. Jag var en riktig docktjej!


Freja i skogen ovanför mormor och morfars hus. Deras tomt slutar med viltstängslet längs med E-22:an.



Tuva "tar ut pengar" på leklandet. Denna "bankomat" finns i deras "stad" där man kör elbilar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar