söndag, april 25, 2010

Heeeeeej

Idag har Magnus lagt klinker i hallen. Han har nu bara tre plattor kvar som han måste såga, och sedan har han all fogning kvar. Det blir så fint med de mörkt gråa plattorna. Blir bra i en hall, där man drar i en del smuts.

Freja var bjuden till Theas kalas på Leklandet i morse kl tio. Jag tog med Tuva dit och betalade ett inträde till henne så att hon också fick leka av sig. Det var några andra mammor som gjorde likadant. Vi satt och fikade och hade det trevligt. Tyvärr hade Tuva ingen att direkt leka med... Lill-snuttan blev jätteledsen en gång då hon inte hittade mig. Jag hade ändå sagt till henne att jag gick på toa (det tog en stund, gjorde nr två nämligen...). När jag gick ut därifrån såg jag precis Tuva gå fram till en i personalen och säga att hon inte hittade mig. När jag kom fram till henne såg jag att hon hade gråtit...

Jag tänkte att det var lika bra att hålla sig undan hemifrån idag också, så att Magnus fick jobba ifred med hallen. Nu vill vi bli färdiga med hallen! Så efter leklandet körde jag och barnen till mormor och morfar i Ronneby. De har ju Mysan, som jag inte tål speciellt bra, så inomhus hos dem mår jag snabbt ganska dåligt... Men nu på våren (och sommaren) är man ju ute mycket, och då går det bättre att vara hos dem. :-)

Barnen och jag har haft mysigt, de har lullat runt på tomten och plockat vitsipor (hela deras tomt är full!). Vi satt och fikade i deras växthus, där var det varmt och gott! Freja hade matteläxa som hon har skjutit på i flera dagar och den var hon bara TVUNGEN att göra, under tiden lekte Tuva med mina gamla dockor.

Jag hade beställt mammas goda Moussaka (gjord på potatis i stället för aubergine) till middag. Pappa jublade, han hade beställt det här om dagen men till honom hade hon sagt nej. ;-) Freja älskade den, Tuva åt i alla fall upp det hon hade på tallriken.

Tuva var fascinerad av morfars stooora blodutjutelse i ögat. Han får sådana med jämna mellanrum, han har kollat upp det med läkarvetenskapen, men det verkar inte vara någon fara. Det ser bara otäckt ut. Tuva ville se flera gånger, medan Freja tyckte det var riktigt läskigt, och vände bort huvudet hela tiden.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar