måndag, april 19, 2010

Cirkus Christina inkl barn, på Skopunkten!

Idag var jag och barnen på Skopunkten när vi hade hämtat Freja i skolan. Det var dags för inköp av vårskor.

Nu har jag bestämt mig, jag tar ett barn i taget nästa gång! Så fort vi kom in rusade Tuva fram till ett bord med gräsliga guldiga sandaler och "skulle ha", när jag sa nej var det katastrof och tandagnisslan... Freja var urgnällig på sitt lilla sätt. Hon är ju en tjej som VERKLIGEN KÄNNER EFTER med varje millimeter av kroppen och frågar sig själv: "sitter denna skon nu VERKLIGEN bra?". ;-) Så Freja satt och gnällde, jag sprang och hämtade sko på sko på sko... Tuva sprang runt och provade skor och var arg på mig då jag sa nej. Jag bad henne se om hon hittade någon gympasko, och hon hittade faktiskt en, som hon sen sprang runt i.

Freja var okoncentrerad, efteråt sa hon att hon var hungrig. Ska jag vara efterklok så skulle vi kanske ätit något mellanmål innan vi körde... Freja hittade en svart snygg finsko i tyg med vristrem som hon bara ville ha, men den fanns inte i storlek 31, hon provade 32 men den var ju för stor, men hon ville inte erkänna det. Puuuust! ;-)

Mitt i detta kaos måste min mobil ha blivit stulen ur min väska... Jag hade, det skall erkännas, inte full koll på min väska hela tiden med tanke på att jag sprang med skor till Freja mm, och samtidigt skulle ha koll på Tuva.

Mobilstölden upptäckte jag när vi var klara och kom ut i bilen. Freja skulle då ringa en kompis och bestämma lek. Jag sprang in för att se om den kanske hade åkt ur väskan och låg på golvet där jag hade ställt den, men jag hittade den inte. Jag pratade med en i personalen och vi provade att ringa den men utan resultat. Hon sa att det är så stölderna i affärerna går till, att tjuven inte tar hela väskan utan bara tex plånbok eller mobil. Konstigt att plånboken låg kvar, men glad för det är jag! Det innebär ju massor av extrajobb att bli av med plånbok. Men dyyyrt att bli av med mobil. :-(

Jag hade lite, men bara lite, is i magen, jag ville se om den låg hemma innan jag gav upp helt. Men jag var tämligen säker på att jag hade den med när vi åkte. Och jag hittade ingen mobil hemma heller... Så det var bara att ringa polisen och Telenor och anmäla stöld av mobil. Trist, den var bara ett år.

Det känns liksom lite "olustigt" att väskan med mobilen låg bredvid Freja där hon satt och provade skor, att en tjuv varit så nära Freja där hon satt... :-( Detta var ju en banal sak, jag kan förstå nu att folk som har haft inbrott i sina hus etc, många gånger inte klarar av att bo kvar.

Barnen blev i alla fall med tre par skor var. Freja fick till sin glädje ett par gympaskor med snörning. Hon kan ju knyta rosett nu. :-) Hon är ju så noga med att skon ska sitta riktigt ordentligt på foten. Hon har haft skor med kardborre spänne tidigare, och hon spänner sönder skorna... Tuva hittade själv ett par svarta tuffa gympaskor med kardborre spänne. Freja hittade en annan vit sandal med lite platåklack, som hon kan ha som "finsko" (istället för de för stora svarta) och Tuva fick ett par svarta "finsandaler". Det blev även ett par foppa-tofflor vardera till tjejerna. Antar att detta var vårens och sommarens inköp av skor! ;-)

Idag har inte varit världens bästa dag, men men, imorgon är en annan dag... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar