söndag, juni 13, 2010

Värsta bakfyllan...

På säkert tio år! ;-)

I fredags var det utgång med några jobbarkompiar, någon slags enkel "after work" på puben Stars and Stripes inne i stan. Ha ha, jag var tvungen att fråga om det var gamla Kings Crown, men den har tydligen hetat Harrys under många år också!! Jag har inte varit ute i svängen så mycket under de senaste åtta-tio åren. Av naturliga, mestadels underbara orsaker! ;-)

Vi hade i alla fall supertrevligt, började med att äta en svullig riktigt good hamburgertallrik. Jag började med rödvin, hade tänkt hålla mig till det. Meeeen, det bidde även lite cider... Den blandningen var nog inte någon bra kombination. Vaknade med värsta bakfyllan igår lördag. Oj, vad Magnus skrattade åt mig! Jag var inte uppe och på banan fören kl tre på eftermiddagen! Magnus brukar hävda "kung på kvällen- kung på morgonen", det brukar stämma på Magnus, men sällan på lilla mig!

Det är hemskt kul att dansa! :-) Det har jag alltid gillat att göra då jag varit ute på disco. Jag dansade så jag hade riktig kramp i vaderna när jag vaknade på lördagmorgonen. Jag hann precis med sista "vanliga" bussen hem, kl 24.39. Jag tittade på klockan tjugo i ett, och bara sprang, och bannemig, jag hann med bussen! Blev nästan lite nostalgisk, sist jag var ute på "galej" i stan bodde vi på Hantverkaregatan, och man bara gick hemåt, nu var det buss igen, så som det var sista åren då jag bodde hemma hos mamma och pappa. ;-)

Jaaa, barnen undrade så klart varför jag var "sjuk", och det är ju bara att säga dem sanningen, varför ljuga ihop något liksom? ;-) Jag har aldrig kännt mig så "förgiftad" förut men det var verkligen så jag kände det. Fick riktig "deja vu" till mina cellgiftsbehandlingar, just den där "förgiftningskänslan" som jag inte alls känner då jag tex "bara" är magsjuk. Jag är hellre magsjuk än "spritförgiftad" eller går på cellgifter! Jag har ju inte varit bakfull sedan långt innan cellgiftsbehandlingen, men som sagt, det var stooora likheter... Så nu vet jag det liksom. Jag hade i alla fall väldigt kul, och ångrar inte att jag gick ut!!! :-)

Idag söndag har varit en lugn hemmadag. Jag lämnade Tuva hos mormor och morfar i Ronneby vid lunch, hon ville så gärna sova över hos dem. Imorgon ska hon få åka tåg för första gången i livet. De ska ta tåget till Karlskrona på förmiddagen. Som hon längtar efter detta!!! Magnus har målat veranda-pinnar och börjat klippa ena tujahäcken.

Freja fick till sin förtjusning följa med Sanna och hennes familj till Barnens Gård idag. De har säsongskort där och det tänker vi INTE köpa i år... Vi pröjsade 170 kr för lek en dag där för Freja. Vi sa till Freja att nu vi vill inte höra tjat om Barnens Gård hela sommaren. Jag kan tänka mig att köpa säsongskort om något år, kanske nästa, men jag vill ha Freja och Tuva mer "jämna" i sin vattenvana först. Det är svårt att hålla koll på dem då de vill bada i så olika pooler. Freja åkte tydligen "Tjurfallet" idag, och Tuva är ju en sådan som bara vill bada i plaskepoolen. ;-)

Tuva ville "skypa" med oss i eftermiddags. Hon berättade att de hade varit i Ronneby Brunnspark och på "Naturum" i Brunnsparken. Freja var där med skolan förra året. Tuva hade sett kräftor, fiskar och bin, mm. Det finns även en ny rolig lekpark i brunnsparken.

Freja och jag satt och läste en lång stund i kväll innan hon somnade. Först läste hon boken Fy för skolan som hon lånet när klassen var på bibblan, för mig, och sedan läste jag Håkan Bråkan och fiskarnas befrielse för henne.

Freja sa ikväll efter att hon hade skypat med Tuva att hon saknade henne! Hon är jobbig när hon är hemma men jag saknar ändå henne när hon är borta, ungeför så uttryckte hon det. ;-)

Freja läste rubrikerna i en skavallerblaska nyss. Jag hade köpt Aftonbladet med Klick-bilagan här om dagen. Nu ljudade hon "s-m-y-g-e-r m-e-d s-i-n k-ä-r-l-e-k. ;-) På bilden var ett av paren i vintern/vårens Let´s Dance. ;-)

Nu är det te i soffan som gäller. Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar