lördag, juni 05, 2010

Sommaren är här!




Ååå, nu är sommaren här, och med den passande av barn i pooler och uppassning med mellanmål, fika och däremellan glass! Man sitter ingen långa stunder i stöten! ;-) Men jag hade inte velat byta med någon, klart barnen ska få bada och känna att det är sommar! Det känns ändå att solen har tagit bra idag, jag är lätt röd både på armarna och i ansiktet.

Magnus har idag plockat fram och börjat fylla vår stora pool, till barnes förtjusning! :-) Här om dagen köpte Magnus en ny "plaskepool", i vilken vi alltid brukar ha rutschkanan. Plaskepoolen tog jag fram igår på förmiddagen, så när barnen kom hem var den i alla fall lite varm.

Freja kom på att vi för två år sedan köpte en "vattenbana", en ca tre meter lång "plastbit" (i poolmaterial) som det sprutar vatten på och som man slänger sig på och liksom glider fram. Vi hade den inte framme alls förra sommaren. Den ville Freja ta fram igår, så det gjorde vi. Oj, så roligt Sanna, Freja och Tuva hade! Vi vuxna premiärsatt i uterummet och spelade kort och snackade. Mot slutet vart det liiiite kyligt, då satte vi på infravärmen. Den värmde gott! :-) I eftermiddags när jag gick in i uterummet kändes det vääääldigt varmt under infran, jag stängde av den, men blev ändå lite osäker "tänk om jag satte på den nu...". Jag ropade till Magnus och frågade om han stängde av den igår, han svarade nekande. Då sa jag "bra, jag gjorde det nu". ;-)

Foten känns bättre och bättre. Jag haltar fram ganska snabbt nu, men foten är fortfarande väldigt "instabil" för att använda läkarspråk! ;-) Det blåa är kvar ännu, men svullnaden har gått ner bra, säkert därför jag nu kan stödja så pass bra på den som jag ändå kan. Jag har bestämt mig för att FÖRSÖKA jobba redan på tisdag (är ju ledig på måndagar), vill inte vara hemma i onödan. Jag skippar alltså läkarsjukskrivningen nästa vecka, och ser om jag kan jobba, vilket jag tror.

Jag (och även Magnus) sitter här och snörvlar och känner av lite allergi. Jag plockade in årets första och enda bukett klassiska lila syrener för någon timme sedan. Vi har några taniga synligt "sjuka" buskar ute på allmänningen (vad för sjuka tros, någon som vet?), och faktiskt två buskar inne på tomten som verkar må hyfsat, men blommorna sitter så högt upp på dem. De brukar blomma när Freja fyller år, men i år var våren sen... Lila syren är min favoritbomma, alla kategorier!!! :-) Ok, gillar även doftjasmin, och skulle vilja ha en sådan nära altanen så att man känner blomdoften om sommarkvällarna. Jasmin är bra på så sätt att den blommar mitt i sommaren, då man oftast är ledig.

Det jag har beställt till mig själv från Ellos har kommit nu. Blev glatt överraskad! :-) Har nog hittat sommarens favoritklänning, en syrenlila kort klänning med knytband med pärlor i ändarna, under bysten. Hemsk söt modell som man kan ha både barbent, med leggings, eller till halvlånga byxor. Skolavslutningsklänning för lilla mamman kanske? ;-) Jag som inte är en "lila person", mer än att jag gillar lila syren, bara älskade färgen! :-)

Idag har annars varit en sådan dag då barnen hade varit billiga på Blocket, mest tjafs och bråk, men men, imorgon är en annan dag! ;-) Freja har varit lite ledsen och ur gängorna både för att hon var trött (blev sent igår kväll) och för att det inte funkade att leka tre i dag, jag fick skicka hem två tjejer... Så Freja har inte lekt med någon... Tuva har lekt lite med Alicia och Meja, till Frejas förtret "varför får hon leka och inte jag?". Vårt svar var "oj oj oj, så många gånger Tuva säger det då du springer hit och dit till kompisar, och hon får stanna hemma!".

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar