torsdag, juni 24, 2010

Glad midsommar!


Igår kväll vaknade Freja när hon hade sovit i en timme och hade superont i magen. Tjugo minuter senare kräktes hon en rejäl laddning... Efter det var hon helt pigg igen och somnade gott och sov hela natten. Vadan detta?

Jag vabbar ju så klart idag, kräk är ju ändå kräk, och sommarkräksjukor vill ingen ha! ;-) Men vi tänker att det var kanske bara någon liten "sommarbakterie" hon hade fått in i sitt system, eller om hon badat för kallt i poolen, eller om hon fått någon vattenbakterie i sig från poolen... Men vi kollar ju det vattenet med teststickor, så det hoppas vi inte! ;-)

Så vi har haft en lugn Lövmarknadsdag. Mormor och morfar har nog fullt upp i affären idag! :-) Barnen har mest "hängt" här inne. De har även badat i badkaret i två omgångar. Nyss åt vi lunch, Tuva åt nudlar, Freja och jag åt goooda varma mackor gjorda smörgåsgrillen.

Vi bruka försöka undvika just Lövmarknaden på sommaren, barnen bränner bara en massa pengar på saker som ändå går sönder på en gång. ;-) Visst, barnen skulle ju säkert tycka det vore roligt att gå (vi var förrförra året) men våra argument är att vi hellre sparar pengarna till den riktiga semestern.
Avslutar med en skön konversation vid dagens lunch:

(Tuva) - Nu är jag mätt, maten simmar omkring i min mage nu. (Tittar på sin mage). Mamma, när jag låg i din mage simmade maten omkring och åkte in i min navel.
(Mamman) - Neeej Tuva, bebisen ligger liksom som i en påse kan man säga. (Ja jag veeet ingen superförklaring men ändå!)
(Tuva) - Kom påsen ut sen då?

Glad midsommar! :-)

(På bilden är Freja när hon badade i poolen igår. Det blev en läcker bild tycker jag! )

1 kommentar:

  1. Var nog badandet Freja blev sjuk av, är ju mkt under vatten o lätt att man sväljer lite då:-(

    Trevlig midsommar!!
    Kram jenny

    SvaraRadera