tisdag, juni 30, 2009

Vet ni om att ni har husdjur här på fritids?

Det var vad jag sa till fritidsfröken när jag hämtade Freja kl halv fem. Freja satt och plockade ihop ett spel hon spelat, det var lugnt där inne, bara några få barn kvar. Plötsligt såg jag något som kilade längs med golvlisten! Jag blev paff när jag såg att det var en liten mus!! Fritidsfröken pratade med några andra föräldrar och såg inget så jag fick upprepa mig. Jo då, de visste de hade husdjur, de hade ringt om det redan i fre men inget hade hänt ännu. Sommar du vet!
Den var banne mig inte rädd, den lille rackaren! Den sprang fram och tillbaka mins två ggr och kilade sedan upp i ett golvskåp! Sedan ut på golvet igen och sedan in under diskmaskinen.

Tur Freja är cool vad det gäller SÅDANA djur, hade varit värre om det var myror eller spindlar. ;-)
På bilden ovan ser ni Freja på ödslig sommarskolgård. ;-)

När vi väl kom till dagis, mötte vi en lite "nedstämd" Tuva. Hon ville upp i min famn och sa "jag är varm mamma", och började gråta. Och oj oj det var hon verkligen! Fröken sa "ja hon känns varm, svårt veta om det är värmen eller verkligen feber". "Det är feber", sa jag. Jag behöver bara känna på hennes fötter för att veta det. ;-) Jodå, 38.5 grader när vi kom hem... Hon ville ha välling och somnade redan kvart i sex. Bara hoppas hon sover hela natten men det tror jag. Hon sover mycket då hon är sjuk.

Så det blir "vabb" (vård av barn) för mig imorgon. Jag som skrev timsapport idag och hade 0 vabb-dagar i juni, juli börjar ju sämre... ;-)
Magnus har varit ute flera timmar och byggt på "pumphuset". Skön när vi kan koppla in sandfilterpumpen.
Nu har jag och Freja sett Allsång på Skansen. Jag lovade att hon kunde få se det nu när vi ju blir hemma imorgon, annars skulle vi gått upp halv sju.
Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar