måndag, juni 29, 2009

Vattenlek här hemma, tomt i vattentornet i stan.




Idag har jag haft min lediga måndag. Härligt, har liksom nästan gått i in i "sem-läge", men har dock fyra arbetspass kvar.

Barnen har lekt och lekt. Som vanligt.

Vaknade av Magnus som messade i morse och skrev att den inte fanns något vatten i stan, vattentornet hade haft läcka och var tomt (vårt lilla samhälle har dock eget vattentorn). Oj oj, vad barnen har pratat och funderat omkring detta. Hur skulle pappa kunna gå på toa och bajsa idag, hur hade mormor morfar det i sin presentaffär, Prylar och Presenter som ligger mitt i stan? Frågorna haglade tätt.

I Tuvas lek med sina älskade Barbiedockorna idag hörde jag "vi måste åka till vattentornet". :-)

Annars har Freja och Tuva lekt med granntjejen idag. De har badat och badat i poolen. De har lekt sjöjungfrur.

Jag och Tuva cyklade ner till apoteket i em för att inhandla solskyddsstift. Barnen bränner sig himla mycket i ansiktet... Vattnet reflekterar ju. På vägen hem stannade vi till i en rolig lekpark. (Freja var hemma hos kompis medan vi var iväg.)

Tuva hittade "lyckopeng" nedanför kassan på apoteket, hon blev så lycklig för sin lilla enkrona! :-)

Imorgon är det jobb som gäller igen. Men trivs så bra med mitt jobb, så känns inte speciellt betungande. Men känns lite trist ha barnen på dagis/fritids i detta härliga väder...

Ha det gött!

1 kommentar: